HTML

A közösségi média az esküvőn

2011.09.27. 08:17 :: g&oesküvő

A közösségi média (Facebook, Twitter, stb.) egyre jobban és gyorsabban furakszik be a mindennapi életünkbe. Mivel új dologról van szó, még nincs minden élethelyzetre megfelelő etikett a használatával kapcsolatban.

Az esküvő pont egy tökéletes példa erre. A legfontosabb pillanatokat mindenki szeretné megosztani az ismerősökkel. Különösen azokkal, akik személyesen nem tudnak megjelenni. Szakértők összeállították a legfontosabb pontokat azzal kapcsolatban, hogy mit illik és mit nem. Olvasd el őket és oszd meg véleményed vagy tapasztalatod.
 
 
1.Az esküvő előkészületei
A vendégeket célszerű online bemutatni egymásnak, hogy elkerüld a ciki helyzeteket és jobban tudjon a násznép két fele keveredni. Hozz létre egy külön csoportot a Facebookon a vendégeidnek! Így könnyen összebarátkozhatnak és Te is megoszthatod velük, hogy éppen hol tartasz a szervezésben, sőt kérhetsz tőlük tanácsokat is. Ne feledd az esküvő egy potenciális ismerkedési lehetőség is a szingli fiatalok számára. Lehet, hogy személyesen csak ott fognak találkozni, de előtte már felfigyelhetnek egymás profiljára és ki tudja.. talán jövőre már az ő esküvőjükre leszel hivatalos..  
A csoport az esküvő után is nagyon hasznos lesz, hiszen innen be tudod majd gyűjteni az ismerősök által feltöltött fotókat, élményeket.
 
2. Légy offline a ceremónia alatt!
A ceremónia alatti Facebook és Twitter használat az, ami már átlépi a jó ízlés határát, még akkor is, ha az állapotfrissítésed az esküvőről szól. NEM! Az ceremónia egy meghitt, szent dolog, ahol semmi keresnivalója a közösségi médiának. Az egész nap rendelkezésre áll, oszd meg gondolataid előtte vagy utána. És ne feledd: a pár is vissza tudja nézni őket és az időpontból rájönnek, hogy mennyire megsértetted a pillanatot. A szertartás alatt figyelni és hallgatni kell.
 
3.Nevezz ki egy vezető posztolót!
Ha szeretnéd az esküvőd minden pillanatát állapotfrissítésben vagy 140 karakteres Tweetekben megörökíteni, akkor jelölj ki valakit, aki közösségi média guru és szívesen elvállalja a feladatot. Így minden momentum precízen lesz mentve, sokkal jobb és átláthatóbb, mintha minden vendég teleírja a saját vagy a Te üzenőfalad következetesség nélkül.
 
4.Állíts fel egy közösségi média központot!
Ha az esküvői helyszín egyik sarkában állítod fel a közösségi média központot, úgy szabadon posztolhatnak azok, akik már ebbe születtek bele és nem zavarja azokat sem, akiket ez teljesen hidegen hagy. Legyen egy laptop és egy projektor felszerelve, így mindenki olvashatja a legfrissebb bejegyzéseket. Ez a módszer virtuális vendégkönyvként is alkalmazható.
A fotókat is azonnal megoszthatják a vendégek A Facebookon vagy bármilyen fotómegosztó portálon (pl. Flickr). Ez természetesen nem helyettesíti a profi fotóst, de az eldobható kamerák korszakának ezzel mindenképp vége.
Talán nagy meglepetés lesz azoknak is, akiktől távol áll a modern technika, mivel így rögtön az esküvőn láthatnak fotókat a párról és a násznépről, ami azért néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt.
 
5.Élő hírfolyam a távoli rokonoknak
Attól, hogy egy távol élő rokon nem tud részt venni az esküvőn még nem jelenti azt hogy nem is kíváncsi rá. Hozz létre egy valós idejű hírfolyamot, melyen folyamatosan követhetik az eseményeket. Ha szeretnéd, ezt akár az egész világgal megoszthatod. Kinézetre ez pont olyan, mint a sportesemények közvetítése a hírportálokon vagy egy blog, ami néhány percenként frissül.
Ha elég gyors az internetkapcsolat a helyszínen, akkor akár elő videó közvetítés is megoldható (ezt érdemes egyeztetni a videóssal is – ha részéről nem megy, akkor egy fixen elhelyezett webkamera is megteszi).
 
6.Ne felejtsd el élvezni a pillanatot!
Facebook, Twitter, Iwiw ide vagy oda.. azért ez mégis csak az ESKÜVŐD! Élvezd! Kérj meg valakit, hogy kezelje a közösségi médiát, Te ne foglalkozz vele. Bár egy szép új hagyomány mégiscsak van (külföldön): amint véget ér a ceremónia a pár közösen átállítja a Facebook profilon az állapotot „házas”-ra. Szép nem? Csak egy projektor kell hozzá és egy laptop. Majdnem olyan, mint amikor egymás után aláírjátok az anyakönyvet.

 

Bármi is legyen ezt SOHA NE csináld! :) 

Szólj hozzá!

Címkék: szervezés szokások

A bejegyzés trackback címe:

https://eskuvoshop.blog.hu/api/trackback/id/tr883259437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása